M1 MEEF 2018-2019: (préparation à la CO/CAPES-CAFEP)


Introduction + Class1: (October 23rd)

Doc1: David Cameron's tribute to Churchill on the 50th anniversary of his funeral:

[MYTHES ET HEROS]

Click here

"50th anniversary of Churchill's funeral", official website

Mirror.co.uk

Winston Churchill (Biography.com)

Go further ----------> compare and contrast with this document--------->partial SCRIPT



Class2: (October 24th)

Doc2: Banksy in NY:

[LIEUX ET FORMES DE POUVOIR]

Doc3: "Welcome to Kitten Kollege":

[LANGAGES]



Class3: (October 24th)

Doc4: "Wallace and Gromit":

[ESPACES ET ECHANGES]

[or RENCONTRE avec D'AUTRES CULTURES cf rapport]

Click here

 

Doc5: "Race relations in the classroom" (NPR)

[LIEUX ET FORMES DE POUVOIR]



Class4: (December 7th)

Doc6: "Confederate Flag still flying high":

[MEMOIRE(S): HERITAGE(S) ET RUPTURE(S)]

Click here



Class5: (February 8th)

Doc7: "Not in my backyard":

Doc8: "Sadiq Khan":

[IDEE DE PROGRES]

Click here

[ECOLE ET SOCIETE]

Click here



Class6: (March 8th):

Pour ceux qui n'ont pas contribué au cours derniers : vous passerez sur "Sadiq Khan" (cf ci-dessus)

Pour les quatre étudiants que j'ai mentionnés et qui ont fait le travail la dernière fois :

Doc9: "Lecter and me":

[LE PERSONNAGE, SES FIGURES, SES AVATARS]



Class7: (March 20th): office hours

Doc10: "Everything you know about Thanksgiving is WRONG":

[RENCONTRE AVEC D'AUTRES CULTURES] Click here

Pour les questions sur les écrits et oraux, listez vos questions au préalable, cela nous permettra d'être plus efficaces.



Class8: (April 30th):

Doc11: "America is a bad boyfriend"

[MEMOIRE : HERITAGE ET RUPTURE] click here


Class 9 (May 24th):

Doc12: "A founding father takes to the stage"

[MYTHES ET HEROS]  Click here

La seconde partie, sur les productions des élèves et le contexte institutionnel, vous a été envoyée par mail